banan-gröts succe....

Idag har min lille prins fått äta banan gröt för första gången, och det gick över förväntan... Lillkilen såg överlycklig ut över att få något mer spännande i munnen än tutte, ersättning och nappen... mumsade ganska vilt en stund... Ola filmade och tog lite kort, viktigt att dokumentera allt... Med ersättningen går det så där, tog imorse lite grann, och ikväll har ätit bra, men två kvällar innan har det strulat, ville inte ha nåt annat än mammas tutte. Och idag vägrade han somna innan han fick snuttat lite på tuttisen... men nu sover lillprinsen och drömmer förhoppningsvis söta drömmar. kanske om mammaträffen idag....
Idag har vi varit hos Sophie på mammaträff/babydejt... Som vanligt så var det trevligt och mysigt och bara allmänt "bara-vara-härligt" som det brukar vara på våra träffar. Lillprinsen briljerade med att nästan inte sova nåt alls, och med att sitta helt själv utan stöd... han är en så super duktig kille. *mamma stolt*
Fick en napp av Sophie eller egentligen Wilma, för jag tror inte Sophie har använt napp, eller? ;)
En annan modell men fortfarande i latex, och det verkar som den funkar bra... Så länge det inte är silicon så går det... Killen vet vad han ska ha...!
Nästa vecka blir det mamma/baby-dejt hos mig.... Trevligt! Får fundera lite på vad jag ska bjuda på....
Imorgon ska vi på rytmik och babycafe.... "latte-morse-varnig" deluxe, jag vet... Och på torsdag ska jag och prinsen på bvc-mammagruppen... och på fredag blir det nog en sväng upp till mamma, lite fika blir det nog oxå... Veckan är fulltecknad...
Även helgen blir det grejer... Både fredag och lördag kväll så ska vi ha line-dance uppvisning, en i rabbalshede och en i munkedal.... ska bli kul. Jag och gubben ska dansa varsin kväll, nån måste ju vara med lilleman. Ska bli super kul att få dansa igen, var ju ett tag sen så man är ju lite ringrostig, bra att börja med en uppvisning då haha...
men snart börjar vi väl dansa för terminen oxå det ska bli ännu bättre. Röra lite på döfläsket...
Idag har jag beställt bilderna oxå, alla kort sen lillprinsen föddes.... blev väl bortåt en 900 kort eller mer... räkningen slutade iallafall på 641:- men då är frakten med räknad... =/
Men då är det massa kopier till mitt och olas album, lillemans album, lillemans första bok, och till svärmor... men ändå, hade inte räknat med att det skulle bli så dyrt... *suck*
Nu ska jag nog börja lägga ut lite annonser på tradera, ska sälja lite kläder, jag har rensat i garderoben och detta är första urplocket, kommer nog mer sen, men kan inte rensa ut för mycket på en gång för då får jag ångest och vill inte sälja nåt...
Sen får man väl krypa i säng om man ska orka med morgon dagen. Ska gå upp tidigt och ringa vetrinären, och beställa tid. Ska avliva ena katten (albin) då han kissar inne. Vill inte ha Ludde krypandes i det sen... Och albin är nog en utekatt egentligen... Inte så kul, men tyvärr så måste det göras... Prinsen kommer så klart i första rum...!!!

Nepp, tradera var det...

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0