mammaträffs-dag....

Idag har vi varit hos Cia och Hugo på mammaträff, fast barnen träffas ju oxå... *haha'
Idag var barnen hyffsat lugna och skötsamma, lekte lite med varandra. Märks att dom börjar bli större och mer "med" nu. *skojsigt*
Hade som vanligt massor att prata om, helt otroligt att man kan tjöta så mycket egentligen... Men trevligt och skönt är det. Nästa vecka ska vi ha mammaträffen hos Sophie och Wilma, och sen ska vi även på babycafe, med rytmik...  Vi börjar nästan närma oss "latte-mammornas" nivå. Och varför inte, det är första barnet för oss alla, och vem tror ni kommer ha tid med mammaträffar när andra, tredje och fjärde barnet kommer? (får jag bestämma och min vilja i genom så även det femte barnet...)
Så jag njuter för fullt av att bara vara mamma och fikar hur ofta och mycket jag vill. (tills vågen får krupp och flyttar här ifrån... det anses vara ett säkert tecken på att låta fikabullen ligga kvar på fatet...)
Även nu ikväll funkade det med flaskan, ska man våga ropa "hej"... imorse så gick det inte, men ikväll slank det ner 120 ml, inte illa av min lilla grabb... *mamma är stolt*
Imorgon ska vi på föräldragrupp på bvc, är lite tveksam till det, men ska gå och kolla läget. Känns som om jag hade haft mer nytta av det när Ludde var liten och amningen var lite osäker, men det löste jag själv. Kanske kan få några tips om hur jag ska göra med han sovning... Den är ju lite krånglig fortfarande. Ammar varannan timma... Fast inatt så fick jag iallafall sova mellan amningarna. Inga jätte-snarkningar som väkte mig... *ler*
Nu tror jag det lockar med sängen och min goa kudde...
Ha det bra...
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Sophia

Läste på forumet förut idag att det var en som hade samma problem, att bebisen vaknade hela tiden om natten, de på bvc hade rekommenderat ersättning på kvällen/natten så kanske blir det bättre nu =)

2008-08-13 @ 23:37:34
URL: http://fialias.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hej Johanna!



Gud vad roligt att du startat en blogg! Funderar ocksa pa att gora det..... du far visa mig lite pa sondag! ha det sa bra sa lange och kram pa er!

2008-08-14 @ 09:41:41
Postat av: Cia..

Så du har också skaffat dig en blogg.. Det hörde jag ingenting om igår.. ler Kul. Då har jag en till att följa.. :-) Kramar Cia Och Hugo

2008-08-14 @ 09:41:50
URL: http://gosbubblan.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0