mormors-bus och stekt falukorv...

Idag har vi varit hos min mamma nästan hela dagen, det var mysigt. Ludde var på ett strålande humör och skrattde hela tiden när mormor fjantade runt... Och han fick en massa kläder, bla ett apr jeans med nallepuh och en keps med sitt namn på, men den passar inte än. Och lite andra kläder, alltid välkommet. När vi kom hem fick han en jättefin jacka och en body av grannen, Angelica. Snällt! Bodyn var kortärmad och hade ett tryck... "wanted for hugs" hur gulligt som helst...
Till middag idag blev det falukorv och stuvade makaroner... inte mycket til fredagsmys, men igår åt vi tacos, så det jämnar ut sig...
Igår var vi även på mammaträffen ala bvc... USCH!!!!
Den gillar jag inte, kommer inte riktigt överens med ena bvc-tanten, hon är bara korkad eller så har hon nåt emot mig.... Hon talade om för mig att bara för att jag hade börjat med flaskan på kvällen, så skulle Ludde sluta ta bröstet... hmmm, han har inte slutat än, och flaskan har fått i två veckor eller mer...  Sen berättade jag att jag ger han banangröt, då snörpte hon på munnen och började prata med nån annan... Trevlig tant=NOT!!!!
Så nu har jag ingen större lust att gå nästa gång, men bör nog göra det, man får ju en del information som kan vaa bra att ha med sig... *FAN*
Nu blev jag arg bara av att skriva om det...
Jaja, inget går ju att jämföra med våra egna mammaträffar... Tjejerna och barnen är guld värda, men oj vad jag ska gnälla på måndag... =)
Imorgon ska vi hämta ett nytt soffbord, ett större... ska bli skönt.
Snart bär det av till rabbalshede för lite linedance, men idag ska jag bara titta på, jag och Ludde, så kan jag dansa imorgon...
Ha det gott!
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Sophia

Gnälla hör till ;D

2008-08-22 @ 19:08:18
URL: http://fialias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0