"riskorns"-märkt tutte...

Japp, så har det hänt, min lillprins BITS! Har länge varit stolt över att han två små riskorn till tänder som blänker fint när han skrattar. Men idag när jag ammade så skrattade inte jag, jisses vad ont det gjorde... Tänkte först att det var en engångs förteelse, eftersom jag satt mitt på Rabbalshede marknad och ammade. Det fanns ju massor att titta på för lillen, men även hemma bet han till eett par gånger, och sen en gång då han inte bet alls. Sissta amningen för dagen vid 18-tiden, några småhugg igen... Så nu blir det väl till att sluta, eller så får jag helt enkelt lära mig att stå ut med smärtan. Och som det känns nu när lilleman sover och jag är jättetrött, så står jag ut med små hugg, vill inte vara utan den närhet vi har när vi ammar... Får ångest nu, bara jag tänker på det. Fan, hade ju bestämt att om det blev så skulle jag sluta amma, och trodde ju inte det skulle vara så svårt. Men nu, JAG VILL INTE SLUTA AMMA!!!! Jag vill ha min son hängandes i tutten jämt, vill se hans busiga ögon och mjölkiga leende när han släpper bröstet och är mätt, så som han pratar då, min going...
Så nu blir det till att mixa vilt här hemma, behöver träna både mig och lillskit att flaskan är OK, och sen kan jag amma in i mellan. Det gör nog inte så ont efter ett tag, med små huggen =/
Idag har vi varit på marknad.... Blev några leksaker till prinsen, och godis till mammis och pappis, och lite bröd...
Var himmla mysigt att gå på marknad idag, träffade lite folk man känneroch kollade på menlösa "skit-grejer" och brände lite pengar... Sen hem och få knodden att sova lite, han var på ett väldigt högljutt humör när vi kom hem. Men kvällen har varit lugn...
Hade nu ikväll tänkt sättamig och sen en film och äta popcorn (har varit sugen på set i flera dagar...) men började se en film på 4an, och så var det nyhets-paus och man satte sig framför datorn, och vad hände? Jo, jag sitter kvar och filmen är nsart slut... Och inga popcorn har det blivit heller... Men nu tycker jag det är försent för det så det får bli imorgon, och då ska jag ha min jävla popcorn...
Men ska nog krascha mig i soffan en stund innan det är dags att sova lite...
Måste ju oxå berätta att ikväll drack knodden ca 200 ml och pappa matade och fick han att sova... Men jag fick lägga han i sängen, skönt... Har fortfarande inte begripit mig på det där med att kunna sakna sin son när han bara några centimeter bort, men inte i min famn... Kärleken till mitt barn klarar jag inte av att beskriva med ord, men tro mig att jag öser över han med pussar och kramar och leenden hela tiden, och massa fina ord och bus.... Älskar mitt och är kär i känslan att vara mamma...
soffan var det ju....
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Sofie&Wilma

Hihihi:-))

2008-08-17 @ 19:53:10
URL: http://www.nogg.se/lillfoot
Postat av: Sophia

Ajaj jag lider med dig... Hoppas ni kommer på något bra sätt.

Jag hatade amningen men fasen hur svårt det är att sluta, det är ju så mysigt på nått sätt ju...

2008-08-18 @ 16:04:39
URL: http://fialias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0