rytmik och pizza....

Igår var det dags för babycafe med rytmik, det var jätteroligt... Ludde tycker det är kul att sjunga och dansa. (bra sen när linedancen börjar)
När vi åkte hem så började jag och malin prata på mat, precis då åkte vi förbi dingle pisseria, gissa vad det blev för mat? =) Hem och ge småttisarna mat och jaga ner gubben att köpa hem pizzorna och sen var det bara att smaska i sig, oj vad hungrig en förälder kan bli av rytmik.. ;) Det var jättegott och helt nödvändigt... Vardags mys när den är som bäst.... Malin och Ella var kvar tills kvällningen... *mysigt*
När klockan var 7 insåg jag att Ludde inte sovit mer än ca 1 timma, kanske 1 och en halv, men det är inte mycket för en lite skrott... så halv 8 var pyjamasen på och ersättningen islurkad... och killen sov! vaknade några gånger under kvällen med några rapar som låg på tvärsen, och då blev det även en slurk tutte... Måste stärka sig så han klarar natten. Har bara varit uppe en gång vi halv 4 och sen vid 7 och ammat, sen vaknade han ju strax efter 8 så då gick vi upp.
Efter att jag hade diskat så blev det gröt, inte lika kul idag, men han fick i sig ordentligt. En slurk på tutten vill han gärna ha efter oxå, och det är han ju värd... Idag somnade han vid slurken så nu sover lilleman, undrar om det är så jobbigt att diska *haha*
Kanske borde lägga mig jag med!?
Idag ska vi på föräldragruppen på bvc, hade egentligen velat åka och bada, men ska prata om mat och smakportioner idag, så det kan ju vara bra att vara med på det... nästa vecka blir det nog babysim, då är föräldragruppen kl 9 på morran så då hinner vi ju både och...
Har gett bort våat soffbord nu, ska ha ett nytt från gubbens syster, hoppas vi kan hämta det i helgen, vill bli av med vi har, det är mindre än det nya... Men A och J ska ju flytta till större och då kan det vara bra med ett större soffbord... =)
Ska nog passa på att duscha nu när lilleman sover, eller om jag gör det senare... *dilemma*
säger nog iallafall Tjngeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0