Snor, rossell och akuta mysstunder...

Japp, lillkillen har åkt på världens förkylning, känns det som. Men enlligt läkaren som jag så nojjigt drog med han till igår sa att det var en vanlig förkylning.
Hur kan det vara en vanlig förkylningnär det känns som han inte får luft och ska hosta upp sina inälvor?! Så kanske det är när nån annan är förkyld, men när min kära lillprins är dålig är det inget som är "bara vanligt" i en mammas ögon... Känns som om världen ska gå under och inte ett jäävla piss kan man göra... bara gå runt och vagga och sjunga löjliga såger och hoppas att det snart ska gå över eller att det ska dyka upp en ande och göra min skrott frisk och kry. Jag tar gärna på mig förkylningen flera gånger om bara skrotten slipper... Hatar att känna mig maktlös, har nästan alltid kontroll annars men inte nu...
Nu är han iallafall på bättringsvägen...
Läkarbesöket igår: Efter mycket tjat och förklaring för den stackars sköterskan inne på barnkliniken i Uddevalla att min prins var förkyld och inte en vanlig förkylning, nej hans är ju så klart mycket värre och om hon inte fattade det så .... Fick iallafall komma in, och skrotten blev undersökt(han kommer hata mig för att jag tvingade honom gå igenom nåt sånt i onödan)  och stucken i tån och rotad i öronen och i halsen, det tyckte han inte om vill jag lova, f´låt skrottis...
Sen sa läkaren att dom ville ha ett kisseprov! Då stod jag och gubben som två fån och bara blängde.... Vaaaa!?
Men, jo, av med blöjan, fram med en vit plastmugg och och sen var det bara att vänta... och vänta.... och vänta.... Skrott ville inte kissa... men han ville därimot tugga på den goa och roliga vita plastmugg som skulle fyllas med kiss... Blev inget kisseprov och skrotten blev "bara-en-vanlig-görkylning-förklarad"...
Och kanske är det bara en vanlig förkylning, men inte fan känns det vanligt... Massa snor, slem, tårar, ingen sömn och hög feber... Bli frisk min lilla prins!
Men idag är han på bättringsvägen och kan ligga ner och sova... vilket är ganska skönt för mig och gubben då vi kanske kan få chans att sova oxå inatt...
Annars händer det väl saker hela tiden, har haft en ny mamma-dejt, har varit på  rytmik och cafe igen, har pinat mig igenom ytterligare en bvc-föräldra-grupp, och varit på tumlaren och babysimmat... Ludde dök 2 gånger...
Idag skulle vi ha varit iväg till orust ch imorgon skulle varit till svärmor på middag, men det ställde vi in när skrotten blev dålig, bättre att vara hemma och mysa och snora och bli friska...
Även måndagens mamma-dejt ställde vi då det visade sig att samtliga barn var sjuka... Hmmmm, måste ha varit nån sjuk unge på rytmiken i onsdags, inte kul! Men dom har ju öppna förskolan där och andra grupper med större barn oxå så det kan ju vara därför...
Idag har jag bäddat rent i sängarna och vädrat sovrummet, kände att det gick bra nu när lillprinsens näsa inte rinner så mycket längre och jag vill inte att vi ska ligga och gosa i äckliga bacill-sängkläder...
Så tvättat har jag gjort, 2 maskiner, och städat lite på balkongen, mer ska det bli, men inte idag... sen har jag planterat om en blomma, den behövde en större kruka, så den fick en MYCKET större kruka...
Snart ska man väl börja med maten, är sugen på potatisgratäng, eller var förut iallafall, nu är jag inte sugen på nåt...
Prinsen har sovit sen kl 13 ungefär, varit uppe 2 gånger och fått mat... Tror att han sover bort sin förkylning nu, hoppas det...
Nu ska jag snyta mig och surfa vidare...
Ha det gott och krya på er alla sjuka småttingar...
Tjingeling...

Kommentarer
Postat av: Sophia

Låter precis samma som Tyrisen har.

Stackars små liv.

Hoppas Luddis blir frisk snart!

2008-08-30 @ 20:55:05
URL: http://fialias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0