5 månader...

Grattis till min lilla prins som idag blir 5 månader...
Och en stor puss för att du var så duktig när du fick sprutan idag...
vikt 7460 och längd 67,5... nu är killen stor ju!

Återigen dålig på att blogga... men men

Helgen har vaarit trevlig, kräfskiva på lördagen, jisses vad jag skrattade...
Lekte en lek som hette "i´m tarsan", och den var inte nådig... Trodde jag skulle skratta ihjäl mig, och när jag vaknade på söndagen så tror jag inte huvudvärken kom sig av vinet, utan av attt skrattmusklerna var överarbetade...
Söndagen tillbringades uppe hos mina föräldrar, gubben skulle fixa lite med datorn och vi slapp ju laga mat, tack för maten...
Och som vanligt åkte inte luddisen hem tomhänt (eller jo, för ola fick bära grejerna...) och inte vi heller...
Ludde fick en kasse med klääder, tackar...
Ola fick en kasse med svamp, ORENSAD.... Så det har han suttit med i två kvällar, rensat och förvält svamp... Kul!!!
Jag fick 4 par byxor och 1 bh, tackar...
Och go mat fick vi ju med...

Igår var Madde och Felicia här på dagen, vi var ute på en promenad och sen blev det så klart en fika *mums*
Det var jättetrevligt....
Sen på efttermiddagen kom Malin och Ella, hade bjudit hit malin på middag, och det var trevligt... Vi åt tacos, och det var inte svårt att mumsa i sig en massa... Mätt blev man iallafall...

Idag har vi varit iväg till BVC, 5 månaders kontroll och en spruta.... Lilleman var hur duktig som helst, och var bara lite ledsen... Men hon som stack rispade med sprutan så han har en rispa i benet och ett stick, stackars min prins... Dumma tanten som inte kan sticka ordentligt...
Blev en sväng till babyproffsen på väg hem, någon belöning ska min going ha, så det blev en ny scarf, en ny haklapp, och anti-glid-ankor till badkaret/baljan och några andra grejer... Har man varit duktig så ska det belönas...
Nu sover min skrott, jobbigt att vara duktig.
Idag blir det annars lugnt, ska jag göra paj till middag idag, på resterna från igår...

Imorgon är det mammaträff hos Sophia och Tyra, ska bli trevligt, längtar...

Nu ska jag nog slacka ner mig i soffan med första koppen te, och se på tv... (drack 6 eller 7 koppar igår...)

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0