bakat baugetter och mina bullar jäser...

Mina tuttar vill inte riktigt fatta att jag inte behöver ha så mycket mjölk i dom, eftersom jag bara ammar på natten nu. Nä, nu är dom sprängfyllda hela tiden, även på natten efter knoddis har ätit...  Och det är inte skönt... Vaknade inatt av att hela överkanten på mitt täcke var blött, inte fuktigt eller lite blött, utan genomdränkt på båda sidorna... Mmmmm, va skönt det var att ligga och kura i täcket inatt. NOT!!!!
Och nu när jag ska sova så kommer det väl bara lukta sur gammal tutte-mjölk... *suck, suck pust*

Idag har jag iallafall bakat bröd/baugetter till morgondagens kräftskiva... Gott med hembakt...
Tur att jag har min kära gubbe hemma, för han fick agera elvisp/matberederare eller vad det nu heter när man gör deg... Han är stark min karl och hjälper mig när jag så nödbett blinkar med ena ögat. (fast det blir med bägge, för jag kan inte blinka med bara ett... )

Sen blev det en mysig promenad med min lilla familj, lugnt och skönt... Fat det är lite farligtt att vara ute och gå med skrotten, för jag kan nästan inte sluta titta på han, och då ser jag ju inte vart jag går... Så ser ni nån galning som vinglar runt med en barnvagn så är det bara jag som är i farten, och ser ni nån som vinglar med både barnvagn och gubbe så är det nog fan jag det med, för jag märkte att gubben var likadan...;)

Nu ska jag ta mina två jättekanoner och lägga mig, tar en stund att stoppa om dom jäklarna, kanske ska leta upp ett eget täcke till dom, så kan dom låta bli mitt... Och sen blir det till att sova några timmar... Imorgon är som sagt kräftskiva och det är en del som ska ordnas med innan... Inte glömma att blanda till aolin imorgon...

Ska bli så kul att träffa alla imorgon och bara mysa och prata och bara vara...

På söndag bär det av till Liseberg med familjen och min mamma... ska bli himla mysigt, Ska nog åka farfarsbilarna med knodden... *längtar*

Natten och gonatt för mig...

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0