en vecka sen sist...

Nu är det nästan en vecka sen jag skrev sist, skärpning...

Vad har då hänt...???! Nån som kan tala om set för mig, för jag minns nästan inte... *skratt*
Men ska försöka mig på en uppdatering...

Lördag: Kräftskive-dagen... Hade allt klart, baugetterna var bakade och aolin skulle bara blandas ihop, då M ringde och sa att vi inte hade några skaldjur... Så vi fick slänga oss i bilen och dra till storstan, Uddevalla, bara jag och M, inga barn... Första gången jag lämnade Luddemannen hemma, med sin pappa såklart... Kändes som om det skulle funka att göra om, men inte för ofta eller för länge...
Väl i Uddevalla började en skaldjurs jakt som jag inte kan sätta ord på, men jisses vad skojigt vi hade...
Kräftskivan i sig var super duper trevlig, många skratt och mys...
Men jag säger samma sak i år som jag gjort alla andra år, nästa år ska jag jävlar i mig ha skaffat en polack, för jag tycker det är dötrist att skala räkorna... Och kan nu polackerna plocka jordgubbar så kan dom väl fan skala mina räkor...? 

Söndag: Liseberg... En helt kanon bra dag, endast en lite regnskur... Lillkndden fick åka farfars-bilarna och kaninresan,. sen däckade han... jag och gubben slängde oss upp i balder, lisebergsbanan och jukeboxen... sen spelade vi lite och bara gick runt och myste...
En lyckad dag, men gissa om vi var trötta när vi kom hem, inte bara knodden, utan är jag och gubben... 

Denna veckan har varit lugn och skön... Var på mammaträff hos Madde och Flisan i går, jättetrevligt och skönt.. Vet inte vad man skulle gjort utan dessa tossiga mammor och gosiga barn... Maddde bjöd på ett jättegott bröd... Hoppas jag snart kan få receptet... *mums*

Idag har vi varit in till torp en snabbis och handlat mat till lilleman, tar slut fort...

Har lagt ner amningen på natten oxå, fick sår runt bröstvårtorna så det var inget att fundera på ens... så nu är det flaska på natten oxå, men det verkar funka... 

Enda nackdelen med ersättning, är att tjorven spyr hela tiden, men det är tydligen vanligt när barn får ersättning... Men det blir ju en del klädbyten och mycket tvätt... För han tycker det är kul att spy på sin mamma... Gärna ner i urrigningen oxå, inte snällt, men det är väl en protest mot att han inte får utte längre...

Nu ska vi snart ner till Dingle och dansa linedance, idag sätter säsongen igång, och det ska bli väldigt skönt att få börja röra på döfläsket... Mitt mål var ju att inte ha nåt döfläsk efter sommaren, men det ville sig inte riktigt... Det är ju så jäkla gott med godis, chips och annat onyttigt... 

Nix, en chokladbit och sen iväg, hihihihi

Tjingeling... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0