min bloggnisse har nog sinat med mjölken...

Usch, vad dålig jag är på att blogga, borde göra set oftare, tänker på det oftare... Kankse ska uppfinna en blogg som skriver av tankarna, men då vill jag nog vara med och censurera lite, annars kan det bli galet tokigt...

Helgen:
Fredagen var vi hos J-mannen på och spelade buzz på kvällen, jag drack min första öl sen 1,1/2 år sen... Inte gott, två glas fanta gick det åt för att få ner denna alkoholhaltiga dryck, ska väl medge att jag aldrig varit en öl-drickare... Buzz var roligt och min prins uppförde sig som en ängel, skönt att han är lätt att ha med... låg på golvet och "hånglade" med sina leksaker... (hånglade=försöker få in så mycket som möjligt av leksaken i munnen och saliva ner dom... )
Lördagen var lugn på dagen, städade lite, eller gubben städade massor och sen la vi på den nya mattan i vardagsrummet som vi köpte av J-mannen... Blev så fint, är så nöjd... Nästan en tår i ögat så fint jag tyckte det blev...
På kvällen var vi bjudna till Angie och Johan på kareoke kväll, men det blev buzz-kväll i stället... Jag vann nästan hela tiden, fan vad smart jag är, riktig impad av mig själv... Skratt och stoj blev det, kul... Prinsen och kompisen Ella låg på en filt och kollade på fiskarna i akvriumet, inte så intresserade av annat... Blev sent, men gick bra ändå.
På söndagen bar det av till tummlaren för babysim, men det var inte lika lyckat som sist, men kul ändå... Men efter två sena kvällar och Prinsen vägran att äta på morran, så var det ganska högljudda protester i duschen efteråt... Men det löste sig ändå... Och vi överlevde... På kvällen blev film kväll med Malin, Robbin och Ella... *myspys*

Idag har jag varit så jäkla seg, trodde jag skulle få feber men än har jag klarat mig... Knoddis vaknade halv 5 i morse och var vaken till 7, han antog nog att det var hans skyldighet som son att inte göra det till en vana att få sova länge på mornarna eller ostört på nätterna... Och tro mig, sonen tar sitt jobb på allvar... Men mellan 7 och 9 blev det lite sömn, med dubbla täcken dock, då jag höll på att skaka mig till en milkshake-maskin... (nej, tuttarna är inte tomma än, vilket dom verkligen har visat idag... skulle behöva en så kallad rondskål under vardera bröst...)
Sen var det upp och leka lite, sen vid halv 12 så somnade prinsen igen och det gjorde jag med, sov i 2 timmar... Så då var man lite människa igen... på kvällen blev det lite bak, kokostoppar och "negerbollar" (vågat...)

Nu vaknar prinsen tror jag, igen... sov lilla busfrö, för nu ska snart mamma nana oxå...

Mammadejt imorgon, längtar...

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0